DIA

assalamualaikum..

tak tau macamna nk start menulis.. alhamdulillah sekarang tengah sibuk dengan exam.. study study n study sampai otak tepu.. on lappy, terasa hati macam nak update blog about something.. something yang aku rasa aku nak sangat.. 
apa yang aku nak???
bakal suami yang soleh.. beragama.. subhanallah.. andai itu semua ALLAH tunaikan untuk aku..
tapi cukup baikkah aku untuk dapat future husband yang macam tu??
aku inginkan "dia" yang boleh membimbing aku ke jalan ALLAH. yang boleh bawa aku ke SYURGA ALLAH dan bukan ke NERAKA ALLAH.
"dia" yang sentiasa memahami diri ini, yang sentiasa menjaga diri ini, yang akan selalu memberi semangat untuk diri ini.. aku tak ingin lelaki yang sentiasa jadikan aku tempat untuk dilepaskan segala amarahnya, aku tak mau lelaki yang hanya mementingkan diri sendiri dan nafsunya semata-mata. ALLAHUAKABAR. sungguh tinggi cita-cita aku.. 

ALLAH.. tunaikanlah permintaan hambamu yang jahil lagi lemah ini.. jadikan diriku yang terbaik dimata Mu ALLAH.. jauhkanlah aku dari lelaki yang jahil agama, jauhkanlah aku dari lelaki yang mementingkan diri sendiri, jauhkanlah aku dari lelaki yang aku tak boleh harapkan untuk menjaga aku, jauhkanlah diri ini dari lelaki yang tidak tahu melayan aku sebagai wanita.. andai sememangnya aku ditakdirkan untuk lelaki seperti itu, ENGKAU berikanlah rahmat Mu untuk aku menerima "nya" dan berikan kekuatan serta ilmu yang banyak untuk aku mengubah diri "nya" menjadi hamba yang bakal memenuhi SYURGAMU ALLAH..
AMIINN...



T_T

No comments: