malam berganti malam
siang berganti siang
aku still kat sini
still tak boleh merubah keadaan ini

ohh manusia yang kufur akan nikmat
sedarlah dari mimpi mu
sedarlah dari angan mu
kau hanya berilusi
seakan-akan animasi kartun di tv

kata orang.... xpe lahh
biarkan kata orang
aku tidak percaya akan kata-kata orang
tipu belaka
dusta melangit
bukan aku tidak hormat
tapi sampai bila aku perlu dibelenggu
hormat itu hanya perlu kepada orang yang menghormati

maaf andai kau terguris
tapi aku lebih terguris
hati aku lebih terkoyak
sekali lagi aku katakan
aku penat
aku lelah

hanya satu
teruskan menghina
teruskan mencaci
terus biarkan aku di dunia fantasi ku
aku rela
aku redha
kerna aku tidak disyukuri atas kelahiranku didunia realiti
biarkan aku di dunia fantasi
biarkan aku berawang-awangan
biarkan aku tergapai-gapai

aku penat
aku lelah
menyaksikan kesombongan
menyaksikan kebongkakkan
perasaan bangga dengan mencaci
menghina
adakah kau sedar
yang dihina dan dicaci itu siapa?
kau menghina diri sendiri
kau mencaci diri sendiri
kau ketawakan diri sendiri
kau menunding jari kearah yang lain
kau sembunyikan kenyataan
kau kejam

cerminlah
bukalah minda

aku penat
aku  lelah
menahan perasaan
bergetar bibir menahan sakit
pedih
aku terluka
aku tersiksa
aku merana

dan kau
bertepuk tangan bersuka ria

No comments: